WPŁYW NA WZROST POPYTU

Na apel propagujący perkale krajowe odpowiedziało „[…] kupiectwo, artyści, literaci i wszyscy ludzie dobrej woli, co wspól­ną swą radą i doświadczeniem służyć tej sprawie umieli i mogli”. W Warszawie zorganizowano szereg „bali perkali- kowych” w salonach Prezydium Rady Ministrów i Rady Miej­skiej; wszystkie toalety wykonane były z krajowych tkanin. Wpłynęło to na wzrost popytu na perkale, tak że na ulicach zrobiło się jasno od barwnych niewieścich sylwetek. Zapano­wały bawełniane krepony, markizety, woale, piki oraz marki- zety i żorżety ze sztucznego jedwabiu.Perkaliki były wtedy najtańsze, bo można je było kupić już w eonie od 1 zł 60 gr za metr.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Aurelia Kowacka i pasjonuję się modą. Na co dzień pracuję w sklepie firmowym bardzo znanej i cenionej w świecie mody marki. Mam nadzieję, że moje propozycje stylizacji Ci się spodobają. Zapraszam do śledzenia mojego bloga !
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)